PAKCIK MAKCIK COMEL

Jumaat, 23 Mac 2012

FIRST DAY WITHOUT IBU AND ABAH ;(

Assalammualaikum. a day without ibu dgn abah~ rushing gila hidup aku!! everything rasa macam tunggang terbalik je!! dengan adik2 aku lagi~ ##dorang tak ikut sebab exam! stressnya aku! dah lah ape meroyan si aidil tu malam2 makan pamelo.. buatnya sakit perut tengah malam ni, pintu rumah sapa aku nak ketuk?? macam2 lah dorang ni!!

okay, let's see what my dad prepared for us before leavin...




ubat - demam, selesema, batuk dll..
buah buahan... 
1 pack milo - sekarang tinggal 3 box je walau baru satu hari berlalu.. melantak tahap gaban budak2 ni~
1 box mineral water
beras baru (beras lama masih belambak!)
cream crackers - utk emergency case.. 
roti besar punyer!! bersama kaya.. haha~
daging burger - 2 pack
roti burger  - 2 pack
last but not least, some money..

barang banyak banyak macam ni buat aku rasa.. dorang ni bukannyer nak pegi 3 hari! tapi lebih kurang seminggu! terus hilang meyh mood aku!

oh yea, selain barang2 kat atas, parents aku sempat tinggalkan sedikit tazkirah kat aku..

abah : jangan merayap! take care of ur brother n sister. jimat jimat belanja! balik sekolah terus balik rumah.. (macam aku ade pergi tempat laen pulak selama ni) make sure aidil and nurul at home every second after school hour! basikal adik tu kunci! pesan kat adik balik nanti teksi amik. jangan pandai2 jalan kaki! abah dah amanahkan ni... so, sila lah jaga amanah abah dengan jayanya!

ibu : jangan marah adik2 tu. cakap elok2 dengan dorang. jangan buli nenek~ (yela...aku ni pembuli terhebat..) take care of urself.. 

before leavin home tadi, smepat gak lah aku mintak kiss kat ibu.. hehe~ sampai sekolah budak2 ni tegur aku kata akat pipi ade tanda love,,, ehh.. memey lha!! kasih sayang ibu punya tanda!


tadi dalam pukul 2.30 ptg, abah call.. 

abah : balik dengan sapa?
aku : kawan..
abah : siapa?
aku : kawan la..
abah : tau la kawan.. tapi kawan yang mana satu.. ?
masa ni akal jahat aku dah muncul.. saja je nak kacau abah..
aku : kawan yang hari tu tu lah... 
sebelum ni, ashriq ada hantar aku balik.. saja nak bagi aku suspek kat dia.. jahatnyer aku~
abah : yang hari tu yang mana? banyak kawan kan...
aku : alah.. yang hari tu tu lah....
abah : abah tau lah yang hari tu. hari tu sapa yang hantaR?
aku : linda! hehe~ (gelak sakan dah masa ni)
abah : main2 ye.. 
aku : haha.. mesti abah ingat ashriq kan..
abah : yelah.. kawan yang tu kawan yang tu.. saja je..
aku : memey r! hari ni tak gadoh dengan abah lagi punnnn.. alah.. orang da offer, naik je lah.. bukan abah tak kenal..

then dalam pukul 9 mlm tu pulak, ibu call.. time ni rasa takmo ckp nan ibu.. sebab rindu suda~ nanti aku menggedik lak nak beli tiket balik pinang.. da lah tak reti naik train.. karang sesat masuk bangladesh... masa ckp dengan abah tadi tu tak terasa sangat... sbb baru balik sekolah kan.. penat.. tapi yang ni urfff... 

ibu just cakap, take care.. dan jaga adik2.. pastu sempat lah aku joking sikit dgn ibu as usual.. then.. cakap i love you! haha~ aku rasa ibu tak sempat dengar kot sbb macam dah letak je tadi.. huhu~

p/s ketidakbolehan tidur buat aku rasa masa main slow motion dengan aku..;(



~MAAF KIRANYA TERKASAR BAHASA. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget