PAKCIK MAKCIK COMEL

Sabtu, 7 Januari 2012

DALAM HIDUP NI ADA SATU PILIHAN JE.......................................

Assalammualaikum.. urghhh!! da dpt da bb baru! akhirnya aku bole on9 dgn senang hati :D tapi ade limit la pulak.. mean.. aku kena la dload tugasan aku tu banyak2 supaya aku tak kelam kabut meribut sangat...

urm.. duk sensorang ni buat aku terfikir.. kenapa la masa tak boleh dihentikan?? aku rindu lak zaman aku main kejar2 dulu.. main lompat longkang.. acik sebelah rumah aku ni haritu bagi tazkirah sikit kat aku.. haha.. aku ringkas kan ye..

hidup ni singkat je.. nak tak nak kena teruskan.. ape pon yang terjadi.. masa takkan bole terhenti.. oleh itu, kena lah hargai apa je yang berlaku dlm hidup ni.. sebab ta semestinya perkara tu dpt berulang lagi.. masa kita kecik2.. kita enjoy habis2an.. bila remaja, nikmati alam tu dengan penuh hemah agar bila dewasa nanti kita akan lalui hidup yang baik..

dalam hidup ni sebenarnya tak pernah ada pilihan.. satu satunya pilihan ialah bila kita berada di dalam rahim ibu.. masa tu, Allah tanya, wahai roh, kamu nak hidup di dunia atau tinggal di sini? **lebih kurang macam tu la.. terpulang pada roh tu nak bagi jawapan apa.. dan aku dan kau juga.. dah buat pilihan utk hidup.. jadi, kena lalui apa je yang menjengah dalam hidup ni.. pertemuan.. kehilangan.. persahabatan.. kesakitan.. happiness.. muda.. remaja.. tua dan akhirnya mati.. semua tu terjadi atas satu pilihan yang dah kita buat masa kita pilih utk hidup..

tak semua org lalui hidup yang sama.. tapi itu lah yang buat kita ni lebih berharga.. macam.. korang ada kakak, aku takde kakak.. tu kelebihan korang.. yang boleh buat orang lain cemburu.. jadi.. hargailah apa saja yang ada dalam kehidupan korang :D
masa tak boleh diterbalikkan macam gambar ni :D

~MAAF KIRANYA TERKASAR BAHASA. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI~

_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget