PAKCIK MAKCIK COMEL

Selasa, 10 Januari 2012

WANITA LIMITED EDITION

Assalammualaikum. Baru tadi aku dapat call from my mum..aku belum balik rumah lagi ni.. jahatkan aku as a daughter?? yes i am!!! hurm.. susahnya kalau tak stay sekali dengan family ni.. nasib baik lah rumah dekat.. kalau jauh.. entahlah..

tadi ibu call aku.. she asked me whether i m okay or not.. ni semua gara gara semalam lah ni!! hurm..

asal cerita macam ni... semalam aku demam.. but i'm not taking any medicine. sebab aku rasa... biar lah aku bagi body aku fight dulukan.. walaupun aku memang dah tau kalah punyer lah.. so aku pergi la sekolah.. lepas balik tu ada bola baling.. syok maen tak ingat ape dah.. jatuh tergolek golek macam nangka PALING WANGI!

balik tu aku jalan kaki pergi rumah parents aku.. ada la dalam 1 km kowt?? entah la.. ikut shortcut.. aku ta suruh dad aku ambil pun sebab.. aku balik ngan kengkawan aku.. agi satu, takmo kacau dia.. petang2 mcm tu selalunya dia rehat,,,

sampai rumah tu tetibe aku sesak nafas.. tak boleh nak bernafas.. sampai menangis nangis..  yang si ulun adik aku yang perempuan tu boleh buat derkkk macam ape entah!! germ gile aku.. nasib baik ade adil.. adil la yang terjerit jerit macam tarzan comel panggil ibu aku.. thanks budak!

masa tu aku memang ingat izrael dah nak bagi salam kat aku dah.. sesak gila dada aku.. bila aku tarik nafas je rasa macam taknak masuk lak.. dia keluar balik.. macam ade lubang pulak kat kerongkong aku ni.. then kelam kabut satu rumah tu.. si adil pergi cari ubat sapu ape entah yang sejuk tu.. lepas tu pegi amik selimut semua lha.. lepas sapu ubat tu baru rasa macam okey sikit.. rasa mcm aku hidup balik je!!

malam semalam, ibu suruh tidur sane.. ulun ganti aku tinggal rumah nenek.. takut tibe2 izrael nak bagi salam lagi ke kan.. tapi ulun taknak.. aku pun.. takpe la.. rasa mcm dah oke je kan.. disebabkan panic, dah malam baru dad aku beli ubat.. haha~ ubat demam je..

ibu suruh ikut dia pergi buat med check up pagi tadi.. tapi tau2 lah.. aku ni dengan doktor ade sejarah sikit.. ala.. yang pasal kene injection tu la. tak sanggup aku kena kali kedua..!!!!!! no and never!! so i pretended to be okay walaupun.. pagi tadi macam tak berapa nak okay..

hari ni, balik sekolah, aku tak singgah rumah parents aku pun.. aku takut kalau jadi lagi.. mesti ibu risau... kArang tak tidur malam pulak dia macam malam tadi.. walaupun aku takde pun kat rumah tu.. haishhh~

itulah  orang kata.. kasih sayang ibu ni.. jauh macam mana pun kita dapat rasa.. dan dia dapat beri~ mum's love have no limit but can be limited edition!

aku ingat.. nanti aku nak balik lha.. mane boleh tido kalau tak jumpa ibu.. ngeee~

~MAAF KIRANYA TERKASAR BAHASA. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget