PAKCIK MAKCIK COMEL

Isnin, 4 Julai 2011

KALAU HIDUP BERJIRAN TAK BOLEH KOMPROMI, BAIK HIDUP TEPI LOMBONG~

Assalammualaikum. jiran.. cakap pasal jiran, apa yang korang fikirkan? apa yang jiran korang masak? atau apa yang bakal korang terima apabila jiran korang balik dari oversea?? itu kalau hubungan korang ni baik.. but what if it doesnt?? what if.. jiran korang tu seorang yang hati busuk? yang suka cari pasal dengan korang? atau seorang yang selalu buat fitnah kat korang??? sakit hati kan??

iyup!! memang sakit hati gila!!! rasa macam nak bunuh, nak tikam tikam bia mampossSS!! bagi orang yang ada jiran macam ni je faham apa rasanya.. sakit hati gila!! kalau ikutkan hati.. nak je aku bako rumah dia.. tapi kat sini takda pulak jual minyak tanah.. ngeee~

**just nak pesan.. weyh!! kau, kalau hidup nak menyusahkan orang.. baik takyah oke!! kalau hidup nak sakit2 hati dengan orag.. pegi pindah duduk dalam hutan! kalau hidup nak buat fitnah, baik pergi duk tepi lombong!!! annoying betul!! suami isteri sama je perangai.. anak2 pun sama jadi knco!! kau tak malu kE orang kata pasal kau merata rata?? petang tadi kau buat apa ha kat tetamu dad aku??? malu tak bila kau ludah kat muka sendiri?? itula... hidup berjiran jangan kerek sangat!! kami tak kacau hang.. hang toksah duk kalut sangat!


~MAAF KIRANYA TERKASAR BAHASA. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI~

5 ulasan:

Cik Rose Cute berkata...

jom! KOMEN AND FOLLOW...

http://hairulizacontestga.blogspot.com/2011/07/segmen-jom-follow-dan-komen.html

ZORA berkata...

ala rilek la..itu sume dugaan..:P

sifu im berkata...

aku ingat lagi cikgu aku ajar..kita mestilah menghormati jiran(tapi ngn nada dia, tu buat kami ingat sampai skang)hoho

misz myza berkata...

Hah.. kta pun ade jiran yg boleh kita katakan x layak dipanggil jiran.. sabar je la dgn perangai mereka sekeluarga...

suha berkata...

hidup ni kita akn jmpe mcm2 perangai..sila bertabah (^_^)


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget