PAKCIK MAKCIK COMEL

Jumaat, 1 Julai 2011

DARI MANA DATANGNYA MELAYU?


TULISAN ASAL MELAYU YANG TELAH PUPUS.

Assalammualaikum.. pagi pagi macam ni, sapa lagi yang belum tiduR? masih ada ke yang nak baca kisah yang bakal aku paparkan sekarang ni yE? ok.. macam yang tertera di atas.. aku nak share info bout melayu! so.. apa yang korang tau tentang melayu?? satu pun tak tau?? adei adei adeii!!

aku pun tak tau la weyh!!

hehe.. tapi!!! tapi aku ada jumpa satu info menarik bout melayu.. sebenarnya dah lama dah kot info ni.. tapi aku baru jumpa.. nak buat macam mana kan??? jadi... jom baca??? aku malas la na copy letak sini.. lagipun kat situ tak boleh nak komen minta izin utk share pulak.. so.. aku bagi korang link ok tak?? tapi untuk permulaan.. aku akan bagi sedikit je info utk menarik minat korang.. serius weyh!! memang tertarik! walaupun agak pnjang.. aku baca sampai habis weyhhh!!!!!

ada 3 kotak kat bawah ni. korang pilih je yang mana satu yang korang nak baca.. baca 3-3 pun oke! hehe! oh ye.. yang terakhir tu slide.. tau kan macam mana nak guna? pergi kat menu, click slide show. yang selebihnya, korang tinggal klik je kat window tu utk baca seterusnya.. alah.. macam power point la jugak...

Dari apa yg saya baca,Melayu/Mala/Malaibermaksud gunung,jadi melayu bermaksud bangsa gunung,lagipun bukan ke bangsa Melayu/malai/mala dari keturunan Nabi Ibrahim a.s.,jadi x mustahil bangsa Melayu ni berasal dari salah satu kaum Bani Israel yang hilang.nak tahu mengenai sejarah2 dan rahsia2 bangsa Melayu/Mala/Malai/Bangsa Gunung yg berasal/dilahirkan dari ibunda Keturah/Qeturah,isteri nabi Ibrahim yg berasal dari kerajaan melayu kemboja purba serta hubung kait bangsa Melayu dengan salah satu kaum bani Israel yg hilang dah telah mendapat hidayah Allah SWT dan akan menentang kaum2 Bani Israel yg sesat aka bangsa yahudi kat negara haram israel sekrang di Tanah Yang Dijanjikan.BANGSA YANG HILANG (The Lost Tribe)Apakah kepentingan mencari bangsa yang hilang bagi Yahudi?Bagi Yahudi Ortodoks tiada apa kepentingan yang amat perlu pun.Jika ada,hanyalah untuk menjejak sejarah mereka sahaja.Tetapi bagi Yahudi Zionis,teramat perlu.KERANA MEREKA AMAT.......read more 
Tahukah anda sebenarnya orang Melayu telah wujud sejak zaman pemerintahan Nabi Sulaiman a.siaitu ketika Kerajaan Israel Raya naik memerintah? Kerajaan ini adalah antara kuasa besar dunia ketika itu, malah kuasa dunia utama yang tidak terkalahkan. Sejak zaman-berzaman, pengetahuan tentang emas........ read more

BANGI, 13 Julai 2010 – Data arkeologi yang diperolehi di Semenanjung Malaysia dan Sarawak menunjukkan rumpun Melayu adalah penduduk asal bumi Malaysia sejak lebih daripada 40,000 tahun lalu dan bukan berhijrah ke mari dari tanah besar di utara... read more
~LEAVE ME A COMMENT SO THAT I KNOW WHO R MY READER~

3 ulasan:

Taufan Bin Ribut berkata...

menarik gak ni..mane pulak datang nye pakistan?eh..kenape tetibe pakistan lak yg aku tulis ni?hahahhaa..


Entri terkini :Kehenseman aku terserlah bile berkaca mata ^_^

Watch my video song!!

Sunah Sakura berkata...

dah macam buat kajian pulak ni... hehehe..

ZORA berkata...

emmmm...fakta trbaik...


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget