PAKCIK MAKCIK COMEL

Sabtu, 2 Julai 2011

YA ALLAH.. SAYA KELIRU LAGI...

Assalammualaikum.. hurm.. orang kata.. kalau kita ada masalah.. tempat paling utama untuk mengadu.. ialah Allah.. orang kata.. kalau kita gundah, tempat paling utama utk melepaskannya adalah Allah.. orang kata.. kalau kita keliru.. tempat kembali kita adalah Allah.. dan orang kata.. sebaik baik pengaduan.. ialah selepas solat..

kadang kadang aku ego.. tak! bukan kadang kadang.. tapi aku memang selalu ego! mengadu depan Allah? aku malu.. iyalah.. sapa yang tak malu.. bila kita senang.. kita lupakan Dia. bila susah baru nak kembali padaNya.. bila kita gembira, kita tertawa terbahak bahak... tapi bila sedih, barulah menangis merayu rayu.. itu aku..

orang kata.. tempat meminta yang paling utama adalah Allah.. orang kata.. tempat menghajatkan sesuatu adalah Allah.. dan sebaik baik waktu meminta adalah selepas solat.. ya!! aku memang selalu meminta!! macam2 aku minta.. sebab.. aku ni manusia biasa.. yang banyak kekurangannya.. tapi bila fikir kembali.......

berbaloikah permintaan aku seandainya laranganNya tetap menjadi laluan aku?? dan seandainya perintahNya cuma menjadi satu persinggahan untuk mengadu dan meminta saat kesusahan membelengu jiwa?

Ya Allah.. saya keliru.. saya tak suka perasaan ni.. saya tak suka apa yang saya sedang lalui.. tapi saya tetap kena hadapinya kan?? ya Allah.. ambil semula rasa yang Kau anugerahkan ini sebab rasa ini tak patut ada.. hate this feeling.. **m.a.k (singkatan utk sesuatu!) 
~LEAVE ME A COMMENT SO THAT I KNOW WHO R MY READER~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget