PAKCIK MAKCIK COMEL

Sabtu, 16 April 2011

[TUTORIAL] BUAT PAGES

assalammualaikum! wuargh! lama gila r aku tak on9 kowt? buzy larh~ banyak homework n class~ dying...*menipu~ haha~

harini, aku nak ajar benda simple kot? saje saje je.. kan.. sementara tak adik aku tak mengamuk nak guna pc ni.. **dia datang sini rini.. nak buat homework dia.. baru je cakap, dah berbunyi dah budak tu.. aishh!!

aku nak ajar buat pages.. pages tu ape? korang scroll blog ni atas sekali.. pastu.. korang tengok bawah header blog aku ni.. yang ade tuli.. blog bio, bio G3 tu semualah pages.
ok start~ budak ulun dah bising! menyampah..

steps:-

1. pergi kat new post, pastu edit pages



2. klik button new page. **yang warna biru on top sebelah <--- **taktau nak sebut arah apa.. hehe~

3. buat lah entry apa yang korang nak letak kat situ kan.. biodata ke.. so-sial network ke.. apa2 je la yang korang nak....



4.publish page.

kalau nak ubah kedudukan pages tu, contoh dari top ke side bar.. korang pergi ke design -> page elements.
korang drop je lah benta alah tu kat mana yang korang nak.. janji korang suke ati~



p/s : mesti cikgu aku cakap.. 'budak ni, kalau step2 ni tau je dia! step kimia... hancur!' hehe~

~LEAVE ME A COMMENT SO THAT I KNOW WHO R MY READER~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget