PAKCIK MAKCIK COMEL

Sabtu, 16 April 2011

AKHIRNYA... KAU SELAMAT DARI MULUT BUAYA DAN SINGA~

Assalammualaikum~

my fwenz!!

sedehnyer tengok gamba ni.. kenapa?? sebab.. depan sekali tu.. syamirah.. belakang sekali tu.. ekin..  2-2 dah tak ada dah ngan kiterang. dah pindah.. semalam.. syamirah dihantar ke kampung... kelantan.. hurm.. maknanya.. semalam.. hari last kami sama2.. menangis2 budak pompuan kelas aku yang satu kelas selama 3 taun.. (budak krk taun lepas)


budak syamirah ni.. dialah yang selalu buat bising kat kelas.. selalu nyanyi2 hiburkan kiterang.. suara dia sedap.. wey mira.. aku rindu r kat kau walaupun baru sehari je kau kat sane... kau tau tak.. kenapa aku selalu marahkan kau?? sebab aku takut benda ni lah yang jadi.. setiap kali kau buat hal.. mesti ur mum pikir utk anta kau kat sana..


syamira.. kau ingat ark mula2 aku tegor kat kat naungan nur.. kau diam je.. aku pulak bnyk cakap.. haha~ waktu tu kau duk sorang je kan.. kita satu kelas.. kau duk dengan aku.. sometimes aku geram gila ngan kau.. sebab kau selalu tiru jawapan aku.. haha~ pastu kau luahkan perasaan kau kat aku.. kau cakap..

'aku tau lah.. aku ni tak pandai.. bagilah aku tengok.. aku confius ni.." aku kesian.. bagilah kau tengok..

bila linda n nisa masuk kelas ni, kau rapat dengan linda pulak.. maybe kau satu kepala ngan dia.. pastu, aku rapat ngan nisa pulak.. tapi kita tetap bestfriend.. rehat lima orang.. campur ngan bita sekali.. tp waktu tu bita tak rapat sgt ngan kita kan.. kesian dia.. haha


dalam geng kita.. kau sorang je lah berani nak goda2 aku.. haha~ kau buat2 nak cium la.. pastu kau usap2 baHu aku la~ eei.. geli dowh! rasa macam nak bagi penyepak je.. tapi bila lama2, aku cuba lawan.. n aku balas balik.. sampai kau lak yang rasa apa aku rasa kan.. geli tak? haha~ 


mira.. walaupun aku rasa terkilan gila masa kau nak pergi tu, from the other side, aku nampak.. masa depan kau lebih cerah kat sana.. bila kat sini.. kau nakal.. dan agak liar.. tapi bila kat sana, mungkin kau akan jadi lebih melayu sejati kot? aku harap macam tu la.. 

lagipun, mesti kau akan jauh dari kau punya bapak tiri tu.. mungkin tu hikmahnya.. kau tau tak.. semalam, masa aku tengok jantan tu, aku rasa macam nak hempuk je kepala dia ngan tong sampah.. sama busuk dengan dgn sampah.. kau tau apa nisa cakap pagi tadi selepas kelas kimia??

'' semalam bapak dia pakai baju hitam, seluar hitam, spek hitam.. kasut hitam.. hati pun hitam jugak!"

marah betul dia.. mira.. linda msj aku tau semalam.. dia cakap.. dia tak sedia lagi nak berpisah ngan kau.. macam couple lak korang ni ye..  dia suro aku call mak kau ckp jgn anta kau pergi sana.. tapi.. kedit aku da mampos.. kalau ikutkan ati.. aku pun nak call gak.. in the same time.. separuh hati aku lepaskan kau pergi.. kat sana.. kau akan jadi lebih baik.. 

mira.. aku selalu marah2 kan kau kan? aku marah kau bersebab.. yela.. kau tu... kawan ngan budak2 tak betul.. aku tau lah.. kau tension kat rumah bapak tiri kau tu.. tapi,, jangan lah macam tu kan.. mira.. nanti kat ELS.. siapa yang nak buat lawak lagi?? sapa nak gelak macam oarng gila lagi? kau dah tak ada ngan kiterang..

aku tau.. kalau aku publish benda alah ni.. bukannya kau tau pun kan.. tapi.. aku kesah apa.. aku nak abadikan kau kat sini.. kan aku cakap.. blog ni sebahagian dari diari aku..

mira.. nisa cakap kan.. kisah kita ni, dah rupa macam cerita TENTANG BULAN~ walaupun dalam geng kita ni tak ada lelaki tapi lagu tentang bulan tu.. betul2 macam kes kita en.. 5 sekawan.. nanty, akan ada yang terpisah.. kau tau tak.. according to the story.. bila kita besar nanty, kita akan jadi geng lagi.. syok kawan dengan kau..

kau tau tak.. sekarang ni.. terbayang2 yang kau tengah gelak2.. haha~ kau tgh termenung.. bila kau termenung, nampak macam kau daring kat org lak.. haha~ mata kau dah r besar~

pape pown.. aku syukur la kau pergi sana.. kau jauh dr mulut buaya tu~ kau jauh dari mulut singa tu.. walaupun.. kau dekat dengan mulut tikus yang tgh gigit tali..  kau fahamkan maksud aku.. so lepas ni... kau tak payah lah risau dah ada orang masuk bilik kau time tg tidur ke ape ke en.. kau tak payah risau bout rayuan jantan tu kat kau.. tu maknanya.. Allah masih sygkan kau.. tengok.. dia selamatkan kau dari jantan tu.. mmg aku rasa macam nak sepak je dia time nampak muka dia semalam tu.

~LEAVE ME A COMMENT SO THAT I KNOW WHO R MY READER~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget