PAKCIK MAKCIK COMEL

Isnin, 21 Mac 2011

NUCLEAR OH NUCLEAR

Assalammualaikum..


nuclear... bila sebut je perkataan ni, semua orang dah sedia maklum tentangnya.. ada yang berfikiran negatif.. ada yang berfikiran positif.. tapi.. tak boleh salahkan sesiapa kan tentang pemikiran negatif tentang nuclear ni.. sebab.. benda tu memang ada negatif..

**semua benda ada pro dan kontra!

ye.. betul.. negatif.. positif.. semua benda di atas muka bumi ni.. ada baik dan buruknya.. tapi bayangkan.. pada zaman sekarang ni.. di mana tak ramai lagi yang mementingkan kebaikkan lagi.. berapa banyak kebaikan yang mampu dihasilkan melalui tenaga nuclear??

baru2 ni.. aku ada berdebat dengan seorang pelajar UKM yang belajar dalam bidang nuclear. pada asalnya.. aku tak tau pun dia tu dah tua dr aku.. dia ni macam obses sangat ngan tenaga luar biasa tu. sampai dia tembak aku macam2.. fuhh! nasib baik aku ada ilmu sikit pasal tenanga ni.. sikiittt je pun! dapat lah balas tuduhan dia tu kan! hurm.. entah la.. bagi aku.. nuclear ni. selagi boleh dielakkan.. sebaiknya kita elakkan..

walaupun org kata banyak positive dr negative, tp negative yang sedikit tu bukannya calang2. bila loji nuclear dah pecah dan berlaku radiaksi.. mutasi gen akan mengambil tempat.. bila dah terdedah ngan radiaksi ni, bayangkan... anak2 kita bila lahir ada 2 kepala... atau.. 3 kaki.. memanglah kita tak boleh persoalkan kejadian Allah.. tp selagi kita boleh mengelakkan keburukkan.. baik kita elakkan right??  jangkitan pada organ dalaman.. mula2 trachea.. kemuadian paru2.. bila dah rawat dan dah sembuh.. timbul pulak penyakit dalaman yang lain.. maknanya.. kita akan terus bergelut dengan penyakit je lah?? tu sebab aku cakap.. selagi boleh elakkan guna tenaga ni.. elakkan lah...


~LEAVE ME A COMMENT SO THAT I KNOW WHO R MY READER~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget