PAKCIK MAKCIK COMEL

Isnin, 14 Februari 2011

KEMBALIKAN MASA SILAM ITU!!!

Assalammualaikum! pe kabaR?? fuhhhh!!! gila bosan! banyak keje sekolah! dah tak terkawal dah! bertimbun!! math.. bio kena cover segala nota yang tak buat.. sebab dulu cikgu aku tak kasi wat nota.. sekarang dah tukar cikgu, dia suh wat nota lak.. so.. terkuncit lah aku nak buat nota.. nasib baik tak banyak.. KOT.... hehe~ then.. add math! 'function' kena cari 6 soalan dari buku lain.. then... apa lagi? kimia!! kimia satu bab nota! bi?? bi ada homework.. n kena prepare for oral.. bm?? novel! wuarghh! awat entah aku rasa malas gila melampau tahap atuk cipan punya moyang nak baca novel 'papa' tu!

'lina, biasalah.. adat orang menuntut ilmu, mestilah banyak homework! kalau tak.. bila kau nak pandai ha???'

'yelah.. tapi ish!! ponat lah!!!'

'esok cuti lah budak! seharian kau leh buat keja sekolah kau tuh! amboi3.. kau on9 tak pula penat eh!! sekeh lutut karang baru tau!!'

'suka hati aku lah.'
terus terang, aku rindu gila kat sekolah rendah.. or should i say.. 'masa silam'? aku rasa.. masa silam kot! rasa macam nak ulang balik je zaman sekolah rendah.. aku tak kesah kalau sekolah rendah ada 2 sesi sekali pun (pagi dan ptg), aku tak kesah kena iron baju 2-3 kali sehari.. aku tak kesah kena basuh kasut double hujung minggu.. sebab aku rindu..

semakin kita membesar jadi dewasa,
semakin kita mengenal pelbagai perkara...
semakin banyak masalah yang datang melanda..

pernah dengar lagu hujan - MUDA? aku rasa lagu tu sesuai untuk aku sekarang. walaupun sebenarnya.. aku sangat tak suka band tu sebab lagu 'pagi yang gelap', tapi lagu 'Muda' ni mampu tarik aku untuk dengar suara vokalis hujan.. kalau dulu.. hurmm.. dengar je lagu ni, terus tutup radio. tak cayE? tanya kawan2 aku..




Tamatlah zaman persekolahan
Masih dihantui memori
Waktu kecil waktu yang gemilang
Oh Tuhan ku tak mahu pergi

Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua tak akan membesar
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua akan bersama selamanya

Tak lupa pelbagai peristiwa
Waktu pergi mengaji
Ponteng kerana ku macam tak biasa
Hoo..oo..


Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua tak akan membesar
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua akan bersama selamanya


terima kasih kerana sudi berkunjung di....
www.gadisgula-gula.blogpsot.com
.


percayalah.. sesungguhnya masa silam itu mengajar kita untuk menghargai masa.. manusia tidak pernah cukup dengan apa yang ada.. just like me.. tu sebab manusia sering mengeluh dengan pelbagai perkara. tapi bila perkara tu dah berlalu, kita akan rasa rindu. pelbagai kata2 tebit dalam hati.. sedangkan dahulu, kita mencemuh membenci.. seolah olah kita tak pernah sedar akan kebodohan diri sendiri.. 



p/s : aku tak tau why i love to talk with myself..!! hehe~ macam tadi lah.. sesi berbual dengan diri sendiri! macam.. aku ada 2 personaliti pulak en... hehe~

oh yea!!! next week pergi Johor pulak kowt! ikut program S.P.I.E.S! (-.^) HEHE~

~LEAVE ME A COMMENT SO THAT I KNOW WHO R MY READER~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget