PAKCIK MAKCIK COMEL

Sabtu, 8 Januari 2011

CICAK TOKKE BERNILAI PULUHAN RIBU ATAU JUTAAN RINGGIT~


assalammualaikum..
inikah yang dinamakan cicak tokke?? yelah kot sebab aku search kat google macam ni rupanya. ada banyak lagi rupalah.. tapi aku nak cerita yang macam ni punya rupa.. haha~

dari apa yang aku baca kat google, harga cicak ni mahal gila! boleh mencecah sehingga RM 1 juta atau lebih mengikut saiz! wow!!! senangnya nak jadi jutawan.. hahaha~ alah... cicak macam ni banyak kot kat rumah aku. tapi dulu lah. sekarang aku agak dah mati sebab.. ada yang kena ricsect, ada yang kena tembak dengan pistol manik.. ada yang kucing aku buat mainan.. ada yang lari sebab taknak mati! haha~ adesss... tapi taktaulah betul ke tidak ni cicak tokke!~ kalau aku tau, dah lama aku tangkap sekor sekor.. nak jual kat sape eih? cis!!

wuarghhh!!! pakcik aku kerja kat hospital universiti. pastu dia jumpa cicak ni!! wuarghhh!! sama sebijik macam dalam gambar! wuarghhh!! tapi kecil sikit~  anak lagi! wuarghhh!!! apa punya banyak wuarghh daaa~ huhu~ tapi betul ke cerita ni? kalau betul.... baka jutawanlah pakcik aku tuh! haha~ aku pow singgit singgit ye! haha~ aku memang anak saudara yang baik dan sopan! kan kan kan?? haha~

mengikut daripada info yang aku baca, cicak ni mengeluarkan sejenis enzim yang boleh mengubati penyakit AIDS/HIV! sesungguhnya kalam Allah itu benar bahawa setiap penyakit ada penyembuhnya~ sapa sangka, binatang yang agak menjijikkan ni boleh mengubati penyakit yang AIDS/HIV.. hoho~

aku teruskan membaca dan membaca sampailah kepada hukumnya! dan cicak tokke hukumnya adalah haram! woooo~ yelah cicak tokke ni adalah kategori cicak juga dan cicak ni kan adalah antara makhluk yang tidak taat! ingatkan kisah perpindahan nabi Muhammad SAW ke madinah?? alah.. yang masa baginda dikejar oleh kaum mushrikin sampai satu tempat mereka buntu sebab jejak rasulullah ah tak kelihatan.. tetiba ada bunyi seekor cicak yang seolah olah memberi petunjuk kepada kaum yang mengejar baginda bahawa rasulullah ada di situ! thats y lah cicak hukumnya haram!

namun jika cicak ni digunakan dalam perubatan maka hukumnya menjadi makhruh sebab dahulu ada sahabat rasulullah yang menggunakan sutera sebagai baju sebab badan mereka terasa gatal kalau pakai kain lain! sutera itu adalah haram untuk lelaki ye!! tapi menjadi makhruh sekiranya digunakan untuk tujuan perubatan!

patutlah harga cicak tokke ni mahal.. rupanya nak mengubati penyakit yang paling sukar diubati iaitu AIDS/HIV! paling tak percaya bila beratnya 1 kilogram harga mencecah RM 1 juta! aishh!! karang aku pergi kat gua musang cari cicak ni baru tau! jadi jutawan, aku belanja korang sume! haha! k lah... nak chow dulu! thanks sebab sudi membaca~ sekian~

4 ulasan:

nikamir berkata...

cicak??? erk...

http://kamispot.blogspot.com/2011/01/olympus-stylus-760-berjaya.html

Gadis~Gula~Gula berkata...

ye.. knp dengan cicak? geli kep? oleh itu, jgn dekatkan diri anda dengan AIDS / HIV~ haha~

EDDY @ AWANG berkata...

kat kampung aku panggil cicak ni anggak lam dialek Brunei-Kedayan .... tpi x tahu plak yg ianya 'ada khasiat perubatan'.... hihihi tapi kat Sarawak ada org sanggup beli sampai 30 k sekilo ....

Gadis~Gula~Gula berkata...

rasa2 geli tak na masuk kan enzim tu dlm badan?


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget