PAKCIK MAKCIK COMEL

Selasa, 21 Disember 2010

NAK TAU MENGAPA AL-QURAN DIBAKAR DILUAR NEGARA?

assalammualaikum..

sebelum aku ke tajuk utama, aku nak tanya korang. tapi korang jawab sendiri sendiri je lah yeA~ hehe~
korang tau tak kenapa Al-Quran dibakar kat luar negara terutamanya negara di bawah pengaruh barat??

tadi.. masa aku tengoh syok tengok tv, tetiba aku terfikir pasal ni... kenapa? aku gesa otak aku sampailah aku sampai ke destinasi yang aku rasa terakhir~ nak tau apa jawapan yang aku dapat? banyak! banyak jawapan yang aku dapat. tapi, satu satunya jawapan yang aku paling pasti adalah mereka takut dengan cabaran al-Quran!
apa yang mereka takutkan??

korang cuba tengok, berapa banyak orang bijak pandai barat memeluk islam setelah mengkaji al-quran? lihat berapa banyak orang bijak pandai mengucap kalimah syahadah setelah menyelidik kalam Allah? terlalu ramai sehingga menakutkan orang2 barat! sebab apa mereka takut? sbab berkuranglah org bijak pandai dalam golongan mereka~

so, orang2 yang merasa takut ni, sengaja menimbulkan fenomena membakar al-Quran dengan alasan menghina agama kita iaitu Islam~ tapi seperti yang aku cakapkan tadi, mereka berselindung di sebalik keberanian yang palsu!

ini hanyalah pendapat seorang budak berumur 15 tahun.. eh tak2.. belum capai 15 lagi.. 30 haribulan nanti baru aku capai 15~ huhu~ so.... kalau ada salah silap, ampunkan hamba~ kuikuikui~ jangan segan segan tegur aku andai kata aku tersalah bicara~ awat formal sanad entah aku ckap?? adesss

4 ulasan:

hans berkata...

diorang bakar tu sebab diorang nak provoke orang Islam tapi diorang xsedar bila mereka bakar sebenarnya mereka telah menjatuhkan imej agama yg mereka anuti sendiri

P/S : Saya Nak Minta Tolong! Anak Saya Ada Penyakit Jantung Berlubang!

Gadis~Gula~Gula berkata...

ada btul juga~

akubiomed berkata...

Masalah ramai diluar sana jadi Islamophobia sebab tidak faham ajaran agama islam dan segelintir umat islam tidak mengamal amalan ajaran agama islam yang baik

Gadis~Gula~Gula berkata...

@akubiomed betul2! kalau umat kita ta amalkan dengan baik, macam mana orang luar nak ikut kan..~


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget