PAKCIK MAKCIK COMEL

Sabtu, 18 Disember 2010

JAGA JAGA DENGAN ANIME YANG DISIARKAN DI TV

hari ni hari sabtu kan? aku tido rumah ibu semalam. pagi ni bangun, nak tengok tv.. cadang nak tengok cerita kartun  rupa2nya tv rosak~ adeh.. nak turun bawah, tengok tv kat bawah rasa macam malas tahap atuk cipan.. (mengapa cipan yang di sebut??) suka hati aku lah~ hehe~ akhirnya.. aku terlepas semua cerita kartun pada hari sabtu kecuali..... cerita adik nakal, shin chan dan robot kucing yang ta cumil, doraemon~

tapi aku tak heran pun kalau terlepas cerita tu~ kesah lah sangat? tau kenapa aku tak kesah? sebab sekarang ni, cerita kartun kat tv dah banyak yang tak best~ sume cerita pelik2.. perang2 lah.. bertukar tukar lah.. maksud aku.. dari manusia dia bertukar menjadi robot pe bende ntah~ nak selamatkan manusia~ bluekk! ta best!

cakap pasal cerita kartun perang2 ni.. aku rasa.. cerita ni sangat tidak sesuai disiarkan! tau lah zaman sekarang ni zaman era peperangan tapi janganlah nak ajar budak2 berperang. kenapa aku cakap macam ni?? sebab aku sangat sakit hati tengok cerita kartun yang ada unsur peperangan~ budak2 banyak belajar dari apa yang dilihat! jadi cerita2 macam ni banyak mempengaruhi budak2~ kalau baik takpa jugak.. ini tidak.. hampeh je! macam ceriTa ni...


dan ini


korang mesti tertanya tanya.. kenapa cerita gundam ni? haha~ bagi sesiapa yang tak pernah miss cerita ni, atau jarang2 miss cerita ni, cuba2 lah korang perhatikan keadaan sekeliling, watak dan beberapa aspek lain. aku taknak cakap lebih2~ cerita bleach ni pun same~ tapi cerita bleach ni tak menyerlah sangat keburukkanya namun seperti yang aku cakap tadi, cerita kartun banyak mempengaruhi fikiran budak2~

sebenarnya, banyak lagi cerita2 yang agak badigol sikit~ aku malas nak upload gambar kat blog ni~ tapi aku layan je~ cuma yang agak terlampau tu je aku boikot. hehe~ yang pasti, 2 cerita di atas ni aku boikot habis2~ sekali ngan adik adik aku aku larang tengok! tapi dorang tengok jugak kot. sebab aku kan duduk asing ngan family. T.T

cikgu aku ada sorang anak yang gila obses dengan satu cerita anime yang agak badigol. bukan agak, tapi memang badigol. sampai anak cikgu tu terikut ikut perangai watak dalam cerita tu. aku tak ingat tajuk dia apa. tapi aku pun tak suka cerita tu! cikgu aku cerita, perangai anak dia memang melampau gila sejak tengok cerita tu! dan bla bla bla dia cerita~ aku pun naik geram dengar dia cerita~ hehe~ so ibu ibu bapak bapak jaga anak2 korang bila usha anime ye! 

p/s : aku rindu gila nak tengo cerita ni..

UFO BABY

FRUIT BASKET

MISTINE


kalau ada ulangan pun aku sanggup tengok~ adeh!


4 ulasan:

akubiomed berkata...

Memang tidak dinafikan ada anime yang tidak sesuai untuk tontonan anak kecil kerana ia lebih sesuai totonan orang dewasa. Harap penyiar tempatan lebih prihatin didalam hal ini

Gadis~Gula~Gula berkata...

@akubiomed org dewasa sekarang da ta tengok cite kartun dah~ hehe~ kecuali yang betul2 otak kartun~ urm... sekarang ni, anime barat n anime jepun dah susah na beza~ sebab watak kartun hampir sama~ cara lukis dye~ yang membezakan mereka adalah dialek percakapan. biasanya, kartun barat ni lebih melampau dan selalu mencampur adukkan bab agama~ tak caya, usha lah mana2 anime dari barat yang terbaru~ selalunya ada kat tv 7..

hans berkata...

aku xberapa minat anime
doremon aku minat lah
heheheh

P/S : Tiba - Tiba Teringat Kisah Lama

Gadis~Gula~Gula berkata...

@hansdoraemon aku layan hans~ tak boleh nak berhenti owh~ tatau nape.. magnet betul~ hehe


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget