PAKCIK MAKCIK COMEL

Rabu, 25 April 2012

Babi punya bapak! orang suruh balik taknak balik! merayap je keje!

Assalammualaikum.

Babi punya bapak! orang suruh balik taknak balik! merayap je keje!
korang terkejut tak baca ayat ni?? aku terkejut beb! tapi aku tak baca, aku dengar!

meh sini aku cerita. ini kisah betul betul punya kisah. since aku tolong abah jaga kedai dia tu, aku jumpa macam macam jenis orang... budak2 kerek.. org tua gatal.. lelaki nampak mcm baik tp sebenarnya tak baik.. and so on.. dalam banyak2 orang ni, aku ada suka dekat sorang budak ni.. rasanya darjah 2 kot.. comel sangat! dan sangat comel! hehe~ satu hari tu aku terdengar something yang... kurang ajar keluar dari mulut dia.. so aku tegur lah..  sebab kecomelan dia tak sesuai dgn character bergitu.. hehe~

bila ayah aku turun kedai, aku ceritalah apa yang jadi.. sekali abah cakap,

"alah.. tu baru sikit. macam macam lagi dia pernah cakap.."

aku pun buat lah muka seperti "what??"
 then, abah pun cakap lah ayat kat atas tu.. serius aku terperanjat. suddenly aku terfikir.. macam mana budak macam ni boleh bercakap macam tu? lihat lah gaya dia.. seperti gaya orang tua yang memarahi budak..

Babi punya bapak! orang suruh balik taknak balik! merayap je keje!

jadi conclusion?? maybe dia terikut cara parents dia memarahi orang lain. so that bila dia rasa marah, dia akan ulang semula ayat yang dah terakam dalam mindanya.

Pesanan untuk parents or parents to-be, berhati-hati bila berbicara di depan anak2.


 ~MAAF KIRANYA TERKASAR BAHASA. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget