PAKCIK MAKCIK COMEL

Sabtu, 31 Mac 2012

WHEN HOME IS NOT HEAVEN ANYMORE - apa kata remaja?

Assalammualaikum. petang tadi, aku balik rumah ibu.. singgah sekejap before aku pergi kelas kimia kat rumah cikgu~ then aku suruh lah ibu tanda tangan satu letter ni.. surat kebenaran utk ikuti program kemahiran berfikir anjuran UM.. ibu tak tengok lagi letter tu, ibu dah tanya.. surat apa?? aku diam je..

##dalam hati aku jawab, 'surat lari dari rumah!' hehe~ takde mood sebenarnya tadi..

cakap pasal lari dari rumah ni.. sekarang ni pop pula kan kes tu~ haishh~ pergi mana pun duk cerita pasal tu.. **bosan '~'

bila fikir balik.. sebenarnya, apa ea faktor lari rumah ni??

bagi remaja macam aku... satu2 nya faktor is home is not heaven anymore~

*mak bapak membebel tak kira masa~
*kakak abang asyik kira nak terajang adik2 je
*adik2 asyik nak mengadu je.. pastu mak ayah ta bagi peluang kat kita..
*masalah kerja, mak bapak bawa balik rumah~

punca?? kurangnya ilmu agama <- dlm buku teks..

selain tu, semua nya bermula dari keluarga juga kan?? lagipun, semua ni takkan berlaku jika kekasih menjadi main factornya.. even kalau sayang sangat pun, seseorang tu akan fikir bout family yang dah berkurun lamanya dengan dorang..

kecuali bila seseorang tu dah rasa tiada lagi kemanisan hidup bersama ibu bapa dan adik beradik~
jadi, ibu bapa, jangan biarkan anak anda kebosanan hidup di rumah kelak mereka akan mencari keseronokkan di luar~



 ~MAAF KIRANYA TERKASAR BAHASA. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget