PAKCIK MAKCIK COMEL

Jumaat, 7 Oktober 2011

BERGADUH DENGAN NENEK LAGI

Assalammualaikum. bergaduh dengan nenek lagi.. hurm. aku tak suka duk kat sini.. hate gila! selalunya.. kalau malam2 aku mesti balik rumah ibu.. sampai lah pukul 10 lebih.. lepas tu barulah balik rumah ni. that time, mesti nenek dah mengantuk dan masuk tido.. thats mean.. aku tak payah la bersemuka dengan nenek. kalau siang.. sebolehnya aku cuba balik lambat dari sekolah... tapi sekarang ni.. aku dah ta bole buat macam tu utk sementara waktu.. sebab dia demam.. so.. aku kena la teman dia.. karang jadi apa2 karang aku pulak dipersalahkan oleh MENTERI2 dia tu! banyak mulut je lebih! tanggungjawab semua lepaskan kat aku!! nak jaga mak sendiri pun banyak alasan.. inilah itulah!

aku tak tau lah kenapa aku dengan nenek tak ngam. memang aku benci gila.. sangat benci keadaan ni.. kalau boleh lha kan.. nak je aku pindah dari sini. duduk rumah parents aku balik. mesti happy.. **cemburu tengok nurul n aidil.. tapi.. my dad cakap..

'' sabarlah..." dont know why abah mesti mengalah?? dan.. aku tahu.. aku kena pertahankan hak abah kat sini.. walaupun abah tak pernah suruh aku pertahankan pun hak dia kat sini!

tapi apa boleh buat.. dah aku kena tinggal dengan nenek.. dah tanggungjawab aku kan.. aku kan SATU SATU nya CUCU dia!!!!!! arghhhh!! benci gila!!! i know that she never likes me~ ada je yg dia cuba ungkitkan..

baru2 ni.. abah ada rancang na pegi PD. sebenarnya dah lama.. rancang punya rancang.. rupanya tarikh tu beberapa hari before nak raya Haji.. kiterang ajak nenek.. sebab.. kalau aku pergi, sapa nak temankan dia??

menteri dia tu ke?? ahah!! no comment~

as usual.. nenek refuse to go with us.. yelah.. siapalah kami ni.. kadang2 tu.. aku cemburu beb.. ayah aku punyalah merayu.. bukan kali ni je.. dah banyak kali dah.. tapi dia tetap refuse.. but kalau anak2 dia yang lain.. tak payah merayu.. dorang tu just call je..

''mak, siap2 nanti aku amik! bla bla bla.."

tu je ayat dorang weyh.. tup2 dia dah siap dengan beg kain dah.. padahal duk rumah je pun.. ni kami nak bawa dia pergi makan angin kat PD tu.. itu pun sebab dulu dia pernah cakap.. teringin nak pergi PD.. bila ayah aku nak bawak, dia refuse pulak.. bukan nak suruh dia p berenang dalam laut tu.. stay je lha kat villa.. susah apa..

mungkin sebab tu yg buat aku jdi tak ngaM dengan dia.. kesian abah.. sekali lagi dia ditolak.. kalau kena reject cinta pun aku tak rasa sakitnya melebihi kena reject dengan mak sendiri.. hurm...

ibu pulak.. dah lali dah dengan pe'el nenek. hati ibu pun dah tawar gila.. masa ibu ajak nenek hari tu.. mcm takde pape dah.. yelah.. dah biasa dengan tindakan nenekkan.. arghh!! aku benci gila keadaan ni..

~MAAF KIRANYA TERKASAR BAHASA. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget