PAKCIK MAKCIK COMEL

Isnin, 12 September 2011

DOA MENDAPAT KETENANGAN KETIKA MENJAWAB PEPERIKSAAN

Assalammualaikum. dulu.. masa aku nak jawab PMR dulu, my mum ada minta petua dari sorang atuk ni.. sekarang dah meninggal dah.. (al fatihah).. petua apa??? petua supaya tenang apabila hendak menjawab peperiksaan berdasarkan al-Quran. then arwah atuk tu bagitahu aku supaya...


  • menyebut Allahhu Akbar sebanyak 9 kali
  • membaca surah Alam Nasyrah sekali.
surah alam nasyrah

amalkan kedua dua bacaan di atas apabila hendak keluar dari pintu rumah, melangkah masuk ke dalam sekolah, melangkah masuk ke dalam kelas dan apabila hendak menduduki peperiksaan.. kalau boleh, jangan bercakap dengan sesiapa. ALHAMDULILLAH.. result aku dan sepupu aku oke sebab amalkan bacaan ni. wallahualam..

bacaan di atas ni juga boleh diamalkan ketika hendak meminta kerja atau memohon sesuatu seperti biasiswa.

selain bacaan di atas, korang juga boleh amalkan bacaan berikut :-


ROBBI YASSIR WALA TUASSIR,
ROBBI ATMIM BILKHAIR.
bacaan ni boleh diamalkan ketika dalam kesusahan.

berikut pula adalah kelebihan membaca surah alam nasyrah..

share la ye. aku tak kesah. kita buat amalan sama sama..

~MAAF KIRANYA TERKASAR BAHASA. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget