PAKCIK MAKCIK COMEL

Khamis, 28 Julai 2011

AFS, JOM JADI EXCHANGE STUDENT?


Assalammualaikum. korang pernah dengar pasal AFS program tak? haa... hari ni kat kelas ELS aku, orang AFS datang bagi taklimat sikit. AFS ni macam satu organisasi untuk exchange student.. semua perbelanjaan ditanggung oleh kerajaan. korang cuma perlu bayar RM 20.00 untuk borang permohonan. segala urusan akan diuruskan oleh pihak AFS; eg, host family korang. AFS ni bertujuan untuk merapatkan negara USA dengan negara2 ISLAM hampir seluruh dunia disebabkan peristiwa 11 september..  AFS ni hantar student from form 3 until form 5. antara negara yang terlibat, USA, JAPAN, AUSTRALIA AND NEW ZEALAND. selain student, ada juga perkerja yang boleh terlibat. macam guru.. mereka akan mengajar selama 6 bulan di negara yang mereka pohon.. untuk maklumat lanjut.. korang pergi la laman web dia.. di www.afs.org.my.

aku rasa.. aku berminat kot nak pergi sana.. haha.. yela.. bila lagikan dpat pergi negara orang.. lagipun menurut exchanged student yang pernah terlibat dulu, dorang kata best gila.. sistem pembelajaran dorang pun lain dari sistem kita.. aku dengar dorang cerita mcm nak je pergi.. tapi aku takut la.. hehe.. karang rindu kat family aku.. ngee... tapi.. aku nak pergi!! huhu.

 ~MAAF KIRANYA TERKASAR BAHASA. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget