PAKCIK MAKCIK COMEL

Rabu, 8 Jun 2011

MANUSIA OH MANUSIA


Assalammualaikum.. meh sini dekat2 sat. aku nak cerita kisah satu makhluk bernama manusia. dahulu kala, manusia ni, semasa Allah menciptanya, makhluk lain semua tertanya tanya.. kenapa nak cipta makhluk perosak ni? yang akan saling membinasakan.. yang akan memusnahkan alam dll..**ambik! dah rupa mcm tikus da..

then, Allah pun jawab,

aku lebih tahu apa yang aku lakukan

salah satu sifat manusia.. dia tak pernah cukup dengan apa yang dia ada.. tak payah jauh2.. aku nak mengaku lah ni.. aku pun tak pernah cukup dengan apa yg aku ada.. contoh paling dekat dengan aku as blogger, dulu masa mula2 bukak blog, follower ada 10 je.. hari2 merungut bila la nak naik naik ni.. satu hari tu, tiba2 dia naik sampai 50 follower pulak.. awalnya memang la syok.. syok bukan main weyh. rasa nak buat kenduri kesyukuran pun ada. tapi nanti apa pulak kata orangkan..

lama-lama lepas tu, kita cakap lagi, haishh.. au tengok blog orang sebelah ni.. berderet follower dia.. aku ni ciput je.. bila lah nak naik lagi ni?? tak lama lepas tu pulak.. Allah nak bagi rezeki lah katakan.. dia bagi lagi kat aku follower sampai 100 orang.. dan keadaan tadi berulang ulang ulang dan ulang.... **malas nak sebut banyak2..

korang tak yah cerita lah yang korang tu bukan macam aku. aku tau.. tapi tu masa mula-mula lah.. sekarang ni pulak.. dah pandai dah main nuffnangs.. main churp2 bagai.. sekarang dah tak tanya pasal follower pulak.. sekarang tanya pasal duit pulak.. fenomena tadi pun berulang kembali.. sampai la mati...

so.. as conclusion.. korang jangan la jadi mcm aku.. *tah pape entah conclusion ni~ haha~ tak2.. sebenarnya.. aku just nak cakap.. bersyukurlah atas apa yang kita ada. jangan selalu merungut sebab merungut tu kerja setan! huhu
~LEAVE ME A COMMENT SO THAT I KNOW WHO R MY READER~

1 ulasan:

miss cloudy berkata...

salam singgahh.... :)
mcm nk kena baca 2x baru paham entry ni..kepala tgh jem..hehe


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget