PAKCIK MAKCIK COMEL

Sabtu, 21 Mei 2011

SATU LAGI JANJI ALLAH

Assalammualaikum.. hurm.. korang perasan tak..? lately ni.. banyak orang yang terlibat dalam industri hiburan yang meninggal dunia.. tapi.. adat lah kan.. setiap yang hidup pasti akan merasa mati.. itu janji Allah.. korang takut mati tak?? selalukan.. bila seseorang tu sedih.. dia akan cakap..

 baik aku mati je..
 maybe korang suka kalau aku mati.. 
tapi.. pernah tak korang fikir berapa banyak pahala yang korang kumpul? yakin ke tempat korang kat syurga?? atau.. betul ke.. apa yang korang fikirkan??


aku selalu terfikir.. macam mana.. bila esok.. aku terjaga dari tidur.. aku tak dapat gerakkan tubuh aku? atau... bila aku terjaga.. aku lihat orang ramai keliling aku.. tapi aku hanya terbaring dan tak mampu bergerak?? sedangkan.. semalam aku baru je bergelak ketawa dengan kawan kawan aku.. aku baru je bergurau senda dengan mak ayah aku.. dan aku baru je.. marah adik aku?? aku tertanya tanya.. apa perasaan aku waktu tu..

sometimes.. i'm thinking of.. what will happen if.. my mom or my dad gonE?? what will happen if.. my family gonE?? what will happen if.. my bestfriend also gonE?? apa perasaan aku waktu tu? apa yang aku mampu buat? sebab.. aku dah terbiasa dengan keberadaan mereka kan.. jadi.. apa yang aku lakukan waktu tu?? menangis?? aku pun tak tahu..

and sometimes.. i wonder.. how people face death when they know they have a terminal illness and die soon?
bayangkan.. korang pengsan.. then bila sedar.. doktor cakap..

awak menghidap barah otak tahap 4.. masa awak cuma 6 bulan.. hanya keajaiban yang boleh membantu.. banyak banyak la berdoa...

 atau.. macam mana.. mereka hadapi... rasa sedih bila kehilangan seseorang.. aku tak maksudkan.. boyfriend atau girlfriend.. tapi.. family..?? macam mana.. dorang berdepan dengan kehilangan mak.. ayah. atau anak dorang? kekuatan apa yang dorang akan pegang? kucing aku mati pun.. aku rasa mcm.. down gila gila.. padahal.. aku baru adopted kucing tu 3 months~ inikan manusia.. subjek yang boleh bercakap dengan kita.. subjek yang boleh sentuh kita.. subjek yang ada dengan kita sejak kita lahir lagi... how they face it?

aku sangat berharap.. Allah akan ambil aku dulu dari orang orang yang aku sayang.. sebab aku takut dengan kehilangan... dan sekiranya.. apa yang aku harapkan ni.. tak tertunai.. aku cuma mohon.. ambillah orang2 yang aku sayang dalam keadaan mereka beriman.. ambillah orang orang yang sayang dalam keadaan mereka sempat mencapai kebahagian.. ambillah orang orang yang aku sayang ni.. setelah dosa dosa mereka di ampunkan...


~LEAVE ME A COMMENT SO THAT I KNOW WHO R MY READER~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget