PAKCIK MAKCIK COMEL

Jumaat, 20 Mei 2011

CARA MUDAH TUKAR BACKGROUND BLOGSPOT.COM


Assalammualaikum! weyh! sempena aku dah tukar background ni kan.. aku nak gak lah ajar korang.. cane nak tukar background dengan mudah..

**walaweyh lina! semua dah tau la! hang sorang je tak tau!!!!

biaq pi la! bluekk!! haha~ senang je pown cara dia.. meyh sini dekat2 nak bisik! hehe~ tapi sebelum tu.. aku nak habaq kat hangpa sat.. hang pa pi lah cari mana2 gambar yang korang suka kat google.. yang kiut kiut ke.. yang gempak2 je.. gambar muka korang pun boleh weyh!! ni nak buat background ni tau... lepas tu save dalam pc k..~ agak2 malas nak cari, meh tekan kat sini. ada banyak gambar yang comel2 gitu!

okay! kat bawah ni step2 dia.. jom terjah!

 dashboard
 design
 template designer
 background
 upload image yang korang dah pilih tadi tu!
 tekan button 'apply to bl0g'!!

haaaaaa!! lepas tu view lah.. settel sudah~ senangkan senang kan?? aku suka cara ni sebab.. dia cuma tukar background je.. code2 lain yang aku dah selitkan kat template awal2 dulu tak terusik sikit pun.. tapi kalau tukar template.. semua dia usik... huhu~

**tiba2 aku rasa... blog aku ni.. sangat gedik!! korang rasa tak????? ngeee


~LEAVE ME A COMMENT SO THAT I KNOW WHO R MY READER~

4 ulasan:

Prince berkata...

thnx..:)..prince baru je tau..

eva romina berkata...

wah!! tQ for sharing!! saya dah cuba tadi.. sgt menarik! hehe

G3-lina berkata...

sama2!!! huhu~

Unknown berkata...

terima kasih kerana sudi berkongsi ilmu
hasil perkongsian anda sangat membantu saya
lepas baca saya terus cuba menarik dan mudah


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget