PAKCIK MAKCIK COMEL

Sabtu, 19 Mac 2011

UPIN IPIN PUN JADILAH~

assalammualaikum..

petang tadi.. tengok cerita upin ipin.. tetibe aku terfikir.. agak2 budak2 ni bila besar jadi apa yE?? hurmm... aku pun tak tau macam mana boleh terfikir macam ni.. haha~ so.. jom tengok kajian aku tentang budak2 dalam cerita upin ipin ni!!!

mula2 sekali...


yang ada jambul ni... namanya UPIN! senang je nak ingat.. rambUt = Upin.. huruf U jadi tanda nya.. **bagi aku lah. hehe~ korang ada cara nak ingat yang lain?? agak2 upin ni.. bila besar jadi apa?? dari apa yang aku perhatikan.. dia ni suka sangat menyelesaikan masalah..  mcm kes kehilangan ayam atuk dia tu.. so.. kemungkinan dia jadi detektif atau... saintis tak??? 

kemudian....


kalau yang ada rambut tu upin.. yang tak ada rambut mestilah ipin kan?? pandangan aku tentang budak botak ni... hurm.. tak banyak yang aku dapat perhatikan dari dia.. tapi.. dia ni suka mengikut! dia ikut je apa abang dia buat! tapi.. dia lah yang selalu wat aku gelak! huhu~ betul betul betul kan ipin??? kesian kau.. selalu kene marah dengan kakak kau kan.. haha~ oleh sebab dia ni pengekor.. aku pun tak tau lah.. dia ni besar nnty jadi apa.. maybe ikut abang dia jugak koT???

seterusnya....


budak jarjit ni.. kalau tak ada dia dalam cerita upin ipin.. aku rasa.. tak meriah kot?? dia ni sangat terkenal dengan tagline 'dua tiga.....' haha~ so.. agak2.. dia ni bakal jadi apa bila besar?? yess!! tepat sekali tekaan anda! guru bahasa melayu!atau mungkin...ahli politik??   haha! itu maknanya.. negara kita ni. tak kira bangsa.. bahasa melayu masih dimartabatkan lagi kan kan kan?? berbanggalah jadi orang melayu.. dan yang lebih penting.. berbanggalah jadi rakyat malaysia meyh!!

dua tiga....
** aku tak reti pantun lah wey! haha

next...


haaaa!! ni dia!! dah datang dah tokey ayam ni!! dua singgit dua singgit dua singgit!!! tengok gaya dah tau dah.. dia ni.. bakal menjadi... businessman yang berjaya!dia ni juga.. watak yang paling rajin kot antara budak2 laki dalam cerita upin ipin ni.. dia je yang selalu tolong mak dia.. haha.. aku suka watak ni! pemurah beb! dia bagi ayam bakar kat upin ipin... nyam3.. mail3.. bagi kat akak satu boleh???? hehe

then...


nama diberi.. fizi.. nama penuh.. aku tak tau.. dia ni.. low profile.. tp.. dia ni pembersih gila! i loike meyh!! bukti?? kau tengok lah cerita upin ipin sendiri k! dia ni pengikut setia si... intan payung tu.. sapa entah nama dia. tak ingat suda! haha~ di mana ada intan payung. di situ ada fizi! apa agaknya pekerjaan dia bila besar eh?? aku sendiri tak tau.. mungkin... ada kaitan dengan alam sekitar kot?????

akhir sekali... 


ha!! baru aku ingat.. nama dia ehsan.. dia. ni.. budak paling berduit dalam kalangan budak2 dalam ceita upin ipin ni. so.. kadang2 tu.. kembar upin ipin ni selalu cemburu kat dia.. tapi diam2 je lah.. si ehsan ni.. sukamenunjuk nunjuk! kadang2 geram gak tgk dia ni! aishhh!!! huhu~ dia ni.. ada ciri2 seorang ketua yang bertanggungjawab walaupun perangai 'anak manja' ada dalam diri. dia boleh lead satu kelas dia! pekerjaan dia mungkin.. ahli perniagaan jugak.. jadi boss meyh!!!

rasa macam ada yang tetinggal la.. ha!!! mei mei!


dia ni... aku tak tau nak cakap apa.. tak menonjol sangat la.. tapi.. dia yang paling pandai dalam kelas dia.. nak jadi apa.. aku tak tau.. korang fikir la sendiri~


disebabkan.. aku tak ada idea nak update blog... kisah upin ipin pown jadi lah! bantai je k!!!

~LEAVE ME A COMMENT SO THAT I KNOW WHO R MY READER~

2 ulasan:

khairiyah berkata...

hihi..cute je wat entry pasal upin ipin..me loikee..they were sooo cute! ^^

GadisGula-gula berkata...

haha~ suke tgk katon ye kak?? hehe~ satu kapal meyh kite~


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget