PAKCIK MAKCIK COMEL

Selasa, 1 Februari 2011

BALA-IN-TIN DAY~

Assalammualaikum.

hari ni, aku taknak cakap banyak.. aku bagi satu sabda Rasulullah dan korang kaitkan dengan 'bala in-tin day' maksud aku... Valentine Day....




sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud:

“Barangsiapa menyerupai sesuatu kaum maka dia termasuk daripada golongan mereka.” (Riwayat Abu Daud dan Imam Ahmad daripada Ibnu Umar)

“Tidak termasuk golonganku orang-orang yang menyerupai selain golongan umatku (umat Islam).” (Riwayat Tirmidzi daripada Amru bin Syu’aib).


____________________________________________________________________




aik? kata 1Malaysia.. bangsa lain sambut, kita pun sambutlah juga!




yekE? ok.. nanti kalau mereka masuk neraka kau pun masuk neraka sekali tau.. kata 1Malaysia...




“Tidak akan kiamat sebelum umatku mengikuti apa-apa yang dilakukan bangsa-bangsa terdahulu, selangkah demi selangkah, sehasta demi sehasta.’ Di antara para sahabat ada yang bertanya: ‘Ya Rasululah, apakah yang dimaksudkan (di sini) adalah bangsa-bangsa Yahudi dan Nasrani?’ Rasulullah menjawab: ‘Siapa lagi (kalau bukan mereka).’” (Riwayat Bukhari)




rasanya.. sekarang ni dah berapa langkah? dah berapa hasta yE?










p/s : mum aku nak balik kampung lagi malam ni!! adesss!!! merana lagilah aku~

4 ulasan:

DiaUmaiNiNaz berkata...

yes..bagus-bagus...jangan ikut cara dorang tu..

Gadis~Gula~Gula berkata...

betul tu naz! thanks sudi bace!

... berkata...

as salam..
betul tu..
mana-mana perbuatan atau perkara-perkara yang menyerupai sesuatu agama lain, haram hukumnya..termasuk la juga yang pakai tudung apa benda entah.yang macam pearl haya tu.yang bawah leher tu jadi macam ketat.ala..yang macam tudung indon tu.tak perlu 'lipat-lipat'.terus pakai.sebab tudung tu, menyerupai 'tudung' biarawati sisters dalam agama kristian

Gadis~Gula~Gula berkata...

waalaikummussalam.
tapi masalahnya.. ramai je yg pakai macam tu walaupun sudah didedahkan hukumnya~


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget