PAKCIK MAKCIK COMEL

Jumaat, 24 Disember 2010

NASIHAT PAKCIK TU~

assalammualaikum~

disebabkan ada rasa tak puas hati plus cemburu kat kengkawan yang berjaya dapat 8 n 9 A, aku cuma berdiam diri je~ wuargghhhh~ rasa macam nak masuk hutan sorok diri~ macam malu je bila org tanya~

eh lina, kaw dapat berapa PMR?

eh adik PMR ye? dapat berapa?

eh awq dapat banyak tak A? saya dapat sekian sekian sekian

aku dapat 8A.. kaW??

aku dapat 7A.. how bout you???

wuarghhh!!!! rasa mcm nak.. nak.. nak ape eh? aku pown tatau~ tapi jauh di lubuk hati ini, terasa sungguh ..... aku pown taktau na terangkan mcam mana~

tadi masa balik rumah dari rumah parents tadi, dad aku hantar balik~ so, sempat la jugak dia sembang sembang2 dengan jiran depan rumah. sape entah nama pakcik tu. pastu, pakcik tu panggil aku.. tanya.. dapat berapa PMR? aku rasa macam nak lari je~ aku jawablah macam biasa~

then dia ada gak la bagi nasihat dan dorongan. aku haargainya~ sebenarnya, aku jarang bertegur sapa dengan pakcik ni~ memang jarang gila.. aku rasa.. tahun ni aku takda kot bertegur sapa ngan dia.. jahatkan aku ni? hehe~

antara nasihat n dorongan yang diberi adalah...

- jangan tinggal solat!

-jangan putus asa. pmr cuma satu latihan untuk menempuhi peperangan sebenar~ macam seorang askar, dia
tak akan berjaya mempertahankan negaranya selagi dia tidak berlatih dan diuji serta terluka~

- belajar sungguh sungguh! jangan berangan nak kerja! time belajar, belajar. nanti bila dah tiba masa nak kerja, baru kerja! (memang kena setempek dekat muka aku! sbb haritu aku merengek nak kerjA!)

- jangan berkawan sebarangan!

- jangan mengada ngada nak bercinta!

- lagi apa ye? ha!! dia kate.. setarafkan azam dan usaha! jika ada azam, tapi tak usaha buat apa? atau.. jika berusaha tapi takda azam nak wat apE??

-dengar cakap mak ayah! jangan degil! bila parents cakap tak boleh, maka jangan langgar! itu untuk kebaikan awq!!

banyak lagi lah dia nasihatkan aku.. sampai pukul 11 ++ lebih! wow!!! hehe~ apa apa pown, aku tetap hargainya! terima kasih pakcik! nasihat dan dorongan pakcik tu bakal menjadi kayu api untuk menyemarakkan lagi semangat saya ni!!!

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget