PAKCIK MAKCIK COMEL

Khamis, 9 Disember 2010

KENAPA HARGA BARANG NAIK?

Assalammualaikum


tadi.. usha2 fb terbacalah status from bekas cikgu aku.. lebih kurang cam gini lah status dia...


harga minyak naik,gula naik,suma naik...gj x naik pon...x ke depa rasa org yg kurg berkemampuan semakin susah...

aku tertanya-tanya... kenapa harga barang naik eh?? urm... kenapa?? adakah barang susah dicari? atau disebab bahan utk membuat sesuatu barang naik, maka harga barang pown naik.. habis tu.. macam mana dengan harga bahan mentah yang memang dijual mentah mentah mcm minyak?? hurm....

adalah sorang kawan fb aku ni cakap kan... dorang naikkan harga sebab nak bayar hutang? hutang ape? aku pown taktau~ yang aku peliknyer.. knapa gaji tak naik2? malah pada zaman yang agak moden ni.. masih ada lagi pekerja yang dipecat tanpa alasan yang kukuh..  kesian la org2 yang ta mampu tuh.. yang kalau kerja buruh2 tu.. atau kerja2 bawahan.. mesti pening kepala~ tambah2 lagy kalau tangunggan ramai~ aadei~~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget