PAKCIK MAKCIK COMEL

Sabtu, 27 November 2010

WARNA BAJU MENYEMBUHKAN PENYAKIT? BETUL KE?


ada kajian mengatakan bahawa warna baju ada peranan menyembuhkan penyakit.. betul ke? jom kita tengok!!






KUNING
-mempengaruhi intelektual dan kemampuan membuat keputusan. warna ini mampu merangsang kosentrasi dan dapat menyembuh penyakit artritis dan mengurangkan stress, kejang otot, hipoglikemia dan juga masalah hempedu.


MERAH
-mempunyai hubungan dengan tenaga, kekuatan, dan seksualiti seseorang. mampu merawat anemiz kurang tenaga, tekanan darah rendah dan penyakit kulit serta infleksi saluran kencing.


UNGU
-berhubung dengan energi dan fungsi tertinggi fikiran. sering digunakan untuk meningkatkan kepercayaaan diri dan mengurangkan rasa lesu. membantu pesakit mental dan saraf, migrain dan merangsang nafsu makan.


OREN
-mengaturkan pengaliran darah dan metabolisma. dapat mencetuskan kegembiraan dan keceriaan. membantu merawat depresi, masalah ginjal dan pernafasan seperti asma dan bronkitis.


BIRU
-berhubung dengan saluran pernafasan. baik untuk mengatasi insomniagastritisartritis, asma, migrain dan sakit pada kerongkong.


HIJAU
- berhubung dengan jantung. sebagai penyembuh yang luar biasa. digunakan untuk menyeimbangkan dan menstabilkan tenaga dalam tubuh badan.


HITAM
-warna yang dominan untuk mengurangkan selera makan.

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget