PAKCIK MAKCIK COMEL

Ahad, 25 Mac 2012

THIRD DAY WITHOUT IBU AND ABAH! - terberanak lagi 2 orang..

Assalammualaikum. suddenly i have 4 children!! OMG!! jadi ibu tunggal aku 3 hari ni. tapi tiba tiba hari ni terberanak lagi 2 orang pula~ toink2!

pagi2 lagi si aidil dah gerak aku..
"akak, hari ni kan akak sekolah.... dah lambat dah ni.. " masa tu dalam pukul 7..

"lepak lah.. mengantuk ni.. semalam tidur lambat.."

"akak.. dah pukul 7 lebih dah ni.. bangun lah.."

terus kelam kabut aku bangun.. subuh dinosour terus aku!

aku settle2 kan budak2 ni, aku siap2 terus pergi sekolah. dalam kul 8.30 pg.. nasib baik sempat! mula mula ingat nak pegi beli something for breakfast for them tp masa dengki kat aku! huhu~ makan lah nasi goreng depa tu~

habis class tadi, aku call abah.. masa ni tengah mamai..

aku : "abah amik akak.." - rutin harian kalau sekolah~
abah : "hah? nak amik kat mana??"
aku : "kat sekolah la..."
abah : "mimpi apa ni? abah dekat pinang lah!!" tergelak gelak abah.. adess! malu~

last2 suruh kawan hantar. sebelum sampai rumah, sempat singgah 7E. beli slurpee sbb aku dah janji dgn budak2 ni nak beli ice blended. mana ada pagi2.. so ganti lha dgn slurpee..

dalam pukul 12 tu, anak2 jiran aku tetibe datang sini.. perghh~ gamat rumah ni ha~ pening aku.. so aku buat la keje sendiri.. pastu aku tidur.. ngee! dalam kul 4 tu aku sedar.. kelam kabut amik wuduk~ ingat kan dorang da solat.. rupanya sorang pun ta solat lagi! sorang2 kena gertak dengan aku... sekali dgn anak2 jiran aku tu pun kena juga.. haha ##kejam sungguh!

done with the solah, si aidil asked for food.. time ni pelik suda.. dah pukul 4 takkan tak makan lagi kot?? rupanya.. nenek tak masak... nenek masak lauk sayur je.. budak2 mana la na makan sayur nenek oit.... adess.. dengan skill memasak yang power gila  ##dlm kurungan## aku pun buat lah udang goreng tepung.. hha~ nasib baik menjadi.. makan lah budak2  4 orang tu macam tak makan seminggu.. hasihh~ APTB~



p/s rezeki murah lagi hari ni.. ada org belanja twister.. alhamdulillah..

ai ai!! SIR ROSLI, I'M DONE WITH MY REPORT yg ta serupa report pown~!

~MAAF KIRANYA TERKASAR BAHASA. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget