PAKCIK MAKCIK COMEL

Jumaat, 30 Mac 2012

SEHARIAN YANG 'DIAM'



Assalammualaikum. malam2 macam ni, bila ingat balik pasal sikap mendiamkan diri antara aku dan abah, buat aku terkenangkan along.. along yang selalu protect aku.. along yang selalu mengalah dengan aku.. hari ni.. malam ni.. waktu ni.. aku betul2 harap along ada di sisi aku.. jadi tempat aku mengadu.. 12 tahun dah berlalu.. berapa lama lagi entah aku kena tunggu along balik.. urm..

kalau lah along ada sekarang.. mesti dia yang protect aku dari fitnah tu.. mesti dia yang pertahankan aku macam mana dia pertahankan aku dulu bila ibu marah sebab pasu mahal dia pecah angkara aku.. atau masa ijai kacau aku.. atau masa aku betul2 sedih sebab tak dapat sesuatu.. dia mesti berusaha untuk aku..

orang kata, kalau ingat kat seseorang, mean, dia pun sedang ingatkan kita.. kadang2 aku tertanya tanya, betul ke dia ingat kat aku?? entah la.. aku cuma mengharap dia akan pulang... sebab aku takut.. nanti aku lupakan dia..

back to the topic, pagi tadi hujan.. jalan sesak nak pergi sekolah.. aku dan abah hanya diam je dalam kereta.. rindu nak bergaduh dengan abah macam selalu.. tapi bukan macam sekarang ni.. dulu, mesti gamat dalam kereta tu.. tp sekarang, hanya fara fauzana and the crew je yang pot pet pot pet..

aku takut.. kalau dulu, aku lupa rasa rindu terhadap along, nanti pula, aku lupa bagaimana kasih sayang seorang ayah.. atau aku lupa.. bagaimana rasanya ada ayah..  tapi aku ego.. abah pun ego.. aku tau, abah selalu je tanya kat ibu pasal aku. ##ibu yang cerita..  mcm2 ibu cerita.. entah la.. malas la aku na amik tau pasal ni dah~ biarkan je la masa yang tentukan..

  ~MAAF KIRANYA TERKASAR BAHASA. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget