PAKCIK MAKCIK COMEL

Jumaat, 5 Ogos 2011

ADA APA DI SEBALIK SEBUAH ENTRY BERGELAR 'SEGMEN'?

Assalammualaikum. ramai betul ye yang buat segmen hari ni?? yup! ramai.. tapi.. aku rasa.. malas nak join..

inilah orang melayu.. malas.. mcm mana nak maju??
by my cikgu.

maaf.. tapi saya bukan melayu.. sekian terima kasih~

sambung balik.. sebenarnya.. ada apa di sebalik sebuah entry bernama 'segmen'?? macam2 ada la! segmen ni antara booster utk dapat trafik ke blog.. besides, engko dapat kawan follower baru dan kadang2 engko akan terjumpa blog yang sgt berfaedah mc blog trick and tips ke.. tapi.. bak kata org, satu dalam seribu la kalau nak jumpa pun.. sebab jarang blog2 mcm ni sertai segmen..

lagi.. apa yang ada pada segmen? mcm aku cakap tadi. macam2 ada.. sama ada pembuat segmen mahupun tukang join segmen, sama2 dapat manfaat.. tapi, nak buat segmen bukan senang.. kena lalui kekecewaan dulu.. iyela.. kita buat segmen.. yang join 2-3 orang je.. malu je.. kalau dah lama2 baru la ramai yang join.. itu pun mungkin segmen yang entah ke berapa..

bak kata kumpulan padi, berakit rakit dahulu, berenang renang kemudian.. bersakit sakit dahulu, bersenang senang kemudian.. contoh paling dekat, tengok je la ben ashaari tu.. menurut dia, dulu.. sehari 20 entry dia tepek kat blog dia.. tapi sekarang?? tengok la.. siap ada assistant lagi uk paparkan link blogger yang join segmen.. kalau dia buat segmen je.. bukan seratus dua yang ikut join.. entah2 satu hari nanti.. beribu?? woww!!

semuanya bergantung kepada keberanian.. kalau engko berani mati buat, orang pun berani lah nak follow engko.. terus terang aku cakap.. aku tak berani nak anjurkan apa2 segmen buat masa sekarang ni walaupun follower aku mencecah 300.. ada blogger tu.. follower dia 100 lebih je.. tapi berani buat segmen.. aku respect gila la dengan keberanian tu.. sebab aku tak berani.. tahniah!

so kesimpulannya.. banyak2 la join segmen. tak rugi.. sometimes, segmen yang korang join tu.. boleh tutup lubang blog korang ni.. yelah.. ada blogger yang kadang2 malas nak update blog.. sampai bersawang2 blog dia.. ada mcm2 serangga sebab tak ada idea.. otak kosong katanya.. jadi melalui segmen, at least korang dapat la update blog tu. kesian dia ditinggalkan sepi.. haha



~MAAF KIRANYA TERKASAR BAHASA. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget