PAKCIK MAKCIK COMEL

Selasa, 30 November 2010

BANDUAN MUSLIM DIBELASAH

pagi tadi, tengok tv.. cerita apa entah.. pastu, ada siaran berita.. berita yang menarik perhatian aku adalah....

'BANDUAN MUSLIM DIBELASAH'

tapi, biasalah kan kalau banduan2 ni bergaduh lagipun ada warden yang akan leraikan.. tapi kali ni... TIDAK!! geram tak rasa?? aku tengok vid tu kan, warden ada 3 orang. masa banduan muslim tu dibelasah, warden tu tengok je.. apa dia ingat tu siaran WWE ke? geram je aku tengok~ 

then lepas banduan muslim tu dah lunyai barulah ada 2-3 orang yang nak tunjuk rasa prihatin dorang tampil ke hadapan, pastu tarik banduan muslim tadi. dilaporkan, banduan muslim ini mengalami hilang ingatan gara-gara peristiwa hitam tu!! 

banduan tu pun kategori manusia juga.. jadi, perlakukan dia seperti manusia. kalau dia disabitkan hukuman, lakukan hukuman yang sewajarnya.. tak patut betul! tengoklah! Islam seolah-olah dicemuh! diperlekehkan! tak rasa sakit hati ke? aku yakin, korang tau yang banyak lagi perkara yang memperlekehkan Islam.. tapi nak buat macam mana.. Orang Islam pun ada jugak buat perangai hantu. maksud aku.. orang Islam pun ada yang tak amik peduli soal hukum hakam! tu ke namanya Islam?? sebenarnya... Islam pada IC kowt~

Dulukan.. masa kecik-kecik dulu, ustaz selalu cakap.. "Islam itu indah! Islam itu mudah! orang yang beragama Islam itu adalah saudara!" tapi sekarang ni macam mana? kadang-kadang, orang yang beragama Islam ni lah yang buat angkara kat saudara dia sendiri! jadi macam mana agaknya orang yang non-muslim nak hormat kita? macam mana mereka nak lihat keindahan Islam agaknya ye??

korang ada akal, korang ada ilmu. jadi fikirlah elok-elok. Allah larang hangpa minum arak, hangpa amik jugak.. Allah larang hangpa berzina, hangpa buat juga! tengoklah, berapa banyak anak luar nikah yang ditemui mati? itu yang ditemui, yang tidak ditemui macam mana pulak? kahwin je larh~ susah apa! dah gatai sangat!

macam dah lari tajuk je?? hehe~ chow larh.. bikin panas sajep!

p/s : terlupa nak bagi salam tadi... hehe

assalammualaikum..


Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget