PAKCIK MAKCIK COMEL

Selasa, 19 Oktober 2010

DOSA ITU SEBENARNYA BERBAU??

assalammualaikum to all readers.. (tetibe aku ase mcm ramai je readers blog ni~ KOYA je lebih! hek2~)
hari ni, aku nak cerita pasal dosa itu sebenarnya berbau! betul ke dosa tu berbau?? betul ke? betul ke? BETUL KE??? kalau dosa tu berbau.. agak2 apalah bau dosa tu kan. bau sampah? bau taik? bau longkang?? meh sini aku bagitau korang sume!

pada hari jumaat yang lalu, lepas bacaan yaa siin kat sekolah aku, ustaz ashraf ni adelah cerita serba sedikit tentang dosa N pahala. antara yang diceritakan pada kami semua adalah, "DOSA DAN PAHALA ITU BERBAU!" wow! betul ke?? macam tak caye plak kan? yelah.. kita ni dah banyak buat dosa.. tapi aku rase takde plak bau kat badan aku ni.. nak tau sebab apa? sebab dosa itu dah di-cover kan dengan perfume! memang lah bau wangi.. 

dosa dan pahala ni dapat dikesan melalui bau badan n peluh! ada lah satu kisah ni, mengenai seorang sahabat yang berjumpa dengan rasul allah di pasar. nama sahabat ni aku tak berapa ingatlah.. ceritanya macam ni, pada suatu hari, seorang sahabat pergi ke pasar untuk membeli barang dapur. bila di pasar, beliau bertemu dengan rasul allah, muhammad! lalu beliau memeluk rasul allah tersebut. bila dah jumpa dengan baginda, maka sahabat ini balik lewat ke rumah.

setibanya di rumah, isteri sahabat ni ingin bertanya pada suaminya. mengapa beliau lewat pulang.. tapi sebelum dia bertanya, dia terbau haruman peluh nabi muhammad! sangat wangi. jadi si isteri tidak jadi bertanya kerana dia sudah tahu dengan siapa suaminya bertemu. 

(CERITA NI TAK BERAPA TEPAT SANGAT SBB AKU INGAT2 LUPA)

melalui cerita ini, kita semua tahu lah yang sebenarnya, dosa dan pahala itu berbau! na na na! so sekarang, sapa yang nak tau berapa banyak dosa korang, saya arahkan korang semua bau lah badan korang hari2. jangan pakai perfume lak time bau badan korang tuh. cubala jangan mandi sehari, bau apa agaknya ye? kambing gurun? lembu? kerbau? atau...... opss?? haha~

OH YE. KALAU TAK PERCAYA, CUBA LAH KORANG PERGI KE MASJID, CARI ORANG YANG BETUL2 SOLEH DAN BERIMAN! THEN, STAY DENGAN DYE SEHARIAN.. BAU WANGI!! 

wasalam~

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget