PAKCIK MAKCIK COMEL

Ahad, 31 Oktober 2010

AKU INGIN KE SYURGA & MY LOVELY BABY!

assalammualaikum.
sapa tengok cerita AKU INGIN KE SYURGA semalam??? angkat tangan cepat! huhu.. cerita yang sangat bermakna. cerita yang sangat berbeza dengan cerita lain yang mempunyai tema yang sama. kalau cerita lain, akhirnya mesti si penderhaka mendapat azab. tapi cerita kali ni, berakhir dengan baik sekali. walaupun tema cerita ini adalah anak derhaka, tapi cerita dia menyeluruh. dia mempamerkan beberapa aspek dosa yang lain seperti dosa berzina, dosa mencuri, dosa berjudi dan sebagainya. aku bagi 9/10 markah untuk cerita ni. well... nothing perfect right? so i cant give full mark for everything!

tiba-tiba hati aku sayu. tertanya-tanya sama ada aku mampu bertaubat nasuha seperti Hanafi, atau aku akan mati dalam keadaan penuh dosa?? adakah aku mampu menjadi seorang ibu yang baik, tabah seperti ibu Hanafi yang tak mempunyai perasaan dendam dan lelah atau aku lemah menghadapi ujian ALLAH? sama ada aku mampu menjadi seperti adik Hanafi yang bisa memaafkan seorang yang telah banyak menyakitkan orang lain atau aku akan menjadi orang yang bongkak dengan amalan yang hanya setitik air di lautan dunia? adakah aku mampu menjadi seorang hamba yang mendapat rahmat DIA yang Esa? melihat pada diri sendiri, aku telah mendapat jawapan yang kabur. kalaulah hidup ni sememangnya satu drama yang mempunya pengarah, penerbit dan camera, aku akan pilih watakku sebagai salah seorang ahli syurga. atau seorang yang kuat imannya. atau seorang yang mampu melakukan taubat nasuha. hurm..

~tamat~
sekarang tentang baby aku pulak. kat bawah ni gambar2 anak aku yang comel menggila. haha~ nama yang diberi ialah Baby. sebab dia manja sangat2! huhu! mana aku pergi, mesti dia ikut. kadang2 risau juga bila nak balik kampung, mana aku nak hantar budak ni?

hurm. daddy aku yang tak minat binatang berbulu ni pun sekarang ni sayang kat baby. sebab apa? sebab baby ni pandai menggoda! nakal.. hehe~walaupun daddy tak tunjuk, tapi aku nampak lah! huhu.. well.. daddy aku malulah tu nak tunjuk.. hehe~


BABYKU YANG MANJA!



BABYKU YANG TAK SENONOH!


BABYKU YANG MENGGODA! 


 BABYKU YANG GILA LENSA!

comelkan dia?
mama sayang baby tau!! mmmuaaaahhhh!!

Tiada ulasan:


_________________ ____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget